Ida Henriksson

Solvarm skog

Publicerad 2010-04-12 16:15:43 i Allmänt,

Jag och Fanny tog oss en promenad förut. Uppiggande.
Det var så varmt och skönt. Vi gick "skogsrundan".
Hörde knarrande träd och fågelkvitter. Annars var det rätt tyst.
Ljumma vindar och doften av varm skog och mark är det bästa som finns.
Fanny blev lite otålig på slutet av promenaden och surade lite ända tills vi kom hem.
Hon har varit lite kingig de senaste dagarna, mer tänder på gång kanske?
Eller så spänner det kanske av de som är på väg upp.
De syns väldigt mycke nu.

Men ialla fall så var det skönt med en promenad.
Och det är härligt att våren är här, och det kan man inte säga för många gånger.
Bäckarna har tinat upp i dikena och det porlade lite smått. Myyysigt.
Såg också en massa tussilago.
Jag älskar skogen. Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta bort det mot asfalt och betong.
Never, Never ever!


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela