Ida Henriksson

Slänger ett öga

Publicerad 2010-04-22 13:59:59 i Allmänt,

Slänger ett öga på Oprahs tvshow. Det handlar om att leva som nunna.
Jag kan tyvärr inte förstå att man kan välja att leva i celibat och inte vilja ha barn.
Och allt som har med att göra att bli nunna. Fastän, jag kan förstå
att det måste vara skönt att att ser "lika" ut(nästan ialla fall).
Men inge smink, inge mobiltelefoner eller andra grejer.
De har inga ägodelar. Jamenar vem har inte känt att man vill slänga
mobilen i sjön ibland?
Det har jag gjort. Tänk att den dagen man skaffade sig mobil, blev man alltid tillgänlig.
Svarar man inte så är man knäpp eller elak eller liknande. Men jag kan känna, särskillt
nu när jag har fått barn. Att min telefon inte behövs hela tiden. Jag har ofta på ljudlös
och bär inte med mig den överallt. Man har så mycket annat att göra än att sitta i telefon.
Men att det är väl lite drastiskt att bli nunna för att slippa mobilen. haha

Men Jag beundrar de som lämnar det såkallade "normala" livet med ett jobb,kanske ska gifta sig,
skaffa barn, För att leva som nunna och av lägga klosterlöften.
Det är starkt att bryta det normala.
I klostret är alla lika värda och de tycker om varann. Ingen har mer än den andra.
Är det inte så det liv VI lever borde vara.
Alla är ju lika mycket värda, hurmycket saker eller lite saker man har, Eller hur man ser ut.

När man ser en nunna, som jag såg många av när vi var i Italien, I Vatikanen.
Det var någon upståndelse där och påven var ut och prata osv.
Ja.. när man ser en  nunna, kan man inte förstå hur de kan leva så.
Varför, liksom?
Men va tusan men vet så lite. Så hemskt lite, och dömmer så snabbt.
Det är synd. Detta Oprah avsnittet var intressant faktiskt.

Inte trodde jag att jag skulle skriva ett litet inlägg om nunnor.
Men så är det :D haha

Om jag inte ska ta och kasta mobilen i sjön och dra ett lakan runt huvudet?

Kommentarer

Postat av: Britt-Inger

Publicerad 2010-04-22 16:57:45

Du är rolig du Ida...:) vilken färg ska du ha på lakanet.hihi

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela