Ida Henriksson

Torsby Mârten

Publicerad 2009-09-11 10:36:05 i Allmänt,

Idag börjar den årliga höstmârten här i torsby.
Den blir annorlunda i år för en annan. Förut var man ute
och festa hela helgen, men nu blir det lugna puckar dag som natt.
För nu är man stor och tung - Gravid.
Men ja ska allt ner och kika runt mellan alla mârtensknallar.
och det blir väl säkert det vanliga, en hög med strumpor.
Finns det någon som aldrig köpt strumpor på mârten?

Idag är det även föräldragrupp. Men Jag och Linus bestämde
att vi inte ska gå, pga av att båda drar på förkyldning och
att ja bara inte har lust. Det kändes lite jobbigt sist.
Trodde de var mer att lyssna på information än att
i ett krystat läge pressa ur sig saker man inte har lust
att berätta för vilt främmande människor. Nej usch.
Jag väljer gärna själv vem jag vill dela min gravidet med.
Visserligen sitter jag här och talar om vad som grämer mig och så vidare.
Men de har jag valt själv. Och värre är det att sitta i grupp när folk tittar och
begrundar en under snacket. Nej tack, vill inte, Vägrar!
Det enda ja inte velat missa är den sisa gruppträffen är när det är andning
och avslappning. Men det är sista gången och jag vet inte ens om ja hinner med
alla träffar, vare sig jag vill eller inte. Vi får se hur jag gör och hur det blir.

Ska försöka få tag i Systeryster, se vad hon ska göra innan jobbet.
Kanske en tur på torsbys gator?
Vi får se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela