Ida Henriksson

Lycka över lite extra sömn

Publicerad 2009-09-14 14:32:44 i Allmänt,

Inatt har jag sovit, precis hela natten. Inga "kisspauser", ingenting.
Skööönt. Jenny tror jag vilar mig in för förlossningen.
Vem vet? Men ja har flängt omkring mer än vanligt hela helgen.
Plcokat svamp i skogen, traskat mârten...ingen rast ingen ro.
När klockan slog nio kom älsklingen hem på sin frukostrast.
Trodde då att ja var pigg nog att börja göra något här hemma.
Men ja läste lite bok och däcka som en klubbad säl och sov tills
älsklingen kom hem på lunch. Jisses. Nu är jag utvilad.

Bebisen har nog också vilat upp sig, för nu går det vågor under
mina revben. Har varit lite orolig när det varit så lugnt i magen.
Men h*n kanske varit i chock när morsan varit så aktiv? hah

Idag blir det inte mycket för världen, hänga tvätt och jag måste
ta tag i lite grejer här hemma. Usch fy och blä.
Men tvätta ett måste. har nu ytterst få plagg att klä mig i.
Ingen jacka, för på några veckor har min älskade didrikson
blivit väldigt kort(?) runt magen. cirkus nån decimeter.
Men idag är det  ONE WEEK TO GO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela