Ida Henriksson

Inte en droppe regn på hela helgen.

Publicerad 2009-09-13 13:21:07 i Allmänt,

Eller de var väl att ta i, nån enstaka. Men så lite att de knappt märktes.
Annars är de nästan tradition med regn på mârten.
Men vädret har varit behagligt. Och idag är det en härlig höstsol framme.
Har trampat runt lite idag med. Men jag är trött idag efter gårdagen.
För igår var jag tapper minsan. Jag och Linus tog Speedo och åkte till
Bjälverud, medans Linus hjälpte Anders med lite saker begav ja mig in i skogen
med speedo. Och ja nästan stöp över en massa kantareller.
Vände illa kvickt för att hitta nått att plocka i. Rädd att kantarellerna skulle springa sin väg.
Och traska och plocka svamp i några timmar. Nöjd.

Efter det bar det hem för att sedan dra en repa på Mârten.
Nån timme eller så.
Sen hem och käka, och inte finna ro att kolla på film.
Det blev dusch och sen skjutsa systeryster på fest.
Sen blev det faktiskt en tur på tivolit. Där vi mötte upp
två förfriskade damer, Emma & Linda. Det blev lite
bollkastning och köp av lotter och en hel del skratt.
Linus kasta så duktigt igår att jag fick ett mjukdjur, en piratko <3
Och sen blev det ett hjärta. Sist men inte minst så fick han en vinst själv.
*fniss* Älsklingen vann ett städkitt. Rosa diskhandskar och ett finfint förkläde.
Inte bet min man.

Nu ska ja samla lite kraft och ork. Vill ut i skogen igen och traska.
:) Kan de bli en ny tur till Bjälverud kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela