Ida Henriksson

Önskelista...

Publicerad 2009-11-30 23:59:21 i Allmänt,

När man va liten var önskelistan flera meter lång,
idag är det 4 saker...

Om ja sitter på internet och surfar runt bland några favorit sidor hittar
jag massor jag vill köpa. Men det är oftast inget jag kan önska mig känns det som.
Oftast så är det så att jag vill köpa grejerna själv för att det ska bli rätt och riktigt.
Jag har ett behov av att vilja styra. Jag är också enormt nyfiken.
Men mest är det för att jag vill bestämma.
Så jag tycker det är svårt att skriva önskelista som man ska ge till nån.
Att skriva en önskelista till sig själv är lättare.
Jag börjar mestadels bara önska pengar eftersom det kan vara enklare
för de som inte vet vad jag ska köpa, och enklare för mig att ta emot.

Så nu sitter jag och knopar ihop en lista med ena handen
och gungar Fanny till sömns med andra.
För idag ville hon inte somna något tidigare än 12.
Annars har hon iaf somnat ordentligt vid 10 tiden.
Hon borde vara trött, för hon har inte haft världens
bästa dag.. inte jag heller för den delen.

Natta-&Nappkrig
Fanny; - Jag vill inte sova nu!
Hon är klar vaken.
Mamma; -Joho du ska sova, för mamma vill!!
Fanny spottar ut tutten, Jag stoppar tillbaks den,
och ut kommer den lika snabbt igen..
Jag struntar i den och gungar vagnen,
Fanny; - Gnöööl, ge mig nappen
Mamma; - Mitt älskade gull här får du den.
Fanny sover (räv?), Jag slutar gunga helt omedveten om
vad hon smider för planer...

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela