Ida Henriksson

Mer jul, ge mig mer jul

Publicerad 2009-11-28 22:48:28 i Allmänt,

tusen stjärnor glimma,
glitter så långt jag ser.

Dagen har varit toppen, Jag och Fanny steg upp
vid åtta och käka frukost och myste.
Sen somnade fröken och jag slappa i soffan.
Sen blev det dusch och på klädning.

När Linus kom upp blev det en promenad på
vägarna vid graneviks skogen.
Plockade lite mossa och annat smått till pynt.

Direkt ja klev innanför dörren satte jag igång,
och tänkte inte alls på vad för otäcka djur jag dragit in.
Tre spindlar såg jag och skrek jag för. En dödade jag själv.
Två fick Linus ta för ja höll på att falla i graven själv.
BLÄH. Men det blev fint mycket fint. Sen åkte vi och handlade
för ja behövde apelsiner och citroner som jag skulle skiva och torka.
Plus kanelstänger till mitt pyssel. :) :)
Inte nog med det så pussla vi ihop en pepparkakshus. Nice.
Linus hängde upp ljusslingan ute.. :)
Ja de är mer ja skulle velat göra idag, men musten gick ur mig nu.
tar det imorn eller i veckan. Kul har det vart ialla fall.

Sen har jag och Linus pratat lite om dop för Fanny.
Och vi har kommit på med hjälp av Farbror Petter
att Syrran Och Petters sambo ska sjunga, om de vill.
Och utesluta psalmer, tyckte jag. Och bara ha egna låtar.
Har två som blir perfekta. :P
Hoppas att dom vill. Jihuu..

Ja nej nu ska ja slappa till filmen vi ha satt på, Patrioten.
Tjohej.

Kommentarer

Postat av: S A N D R A T J U L I N S

Publicerad 2009-11-28 23:57:03

Letar ni efter en blogg att läsa, en som sticker ut?

I min blogg skriver jag om hur det är att vara dotter till en missbrukare, om sveken,misshandeln,förnedringen och andra saker som min familj har fått gå igenom.

http://sandratjulins.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela