Ida Henriksson

Gräset är inte grönare på andra sidan

Publicerad 2009-11-09 21:21:17 i Allmänt,

Idag har det varit full rulle.
En konstig dag, varken bra eller dålig.
Det började redan i natt när fröken somnade, då självklart
jag själv inte orkar somna. Så det blev 4 timmars sömn innan
ja vakna vid 6 tiden. Fröken gnöla men somna innan ja han upp.
Linus vakna till och föste in mig i sänkammaren eftersom jag sovit i soffan.
Ja det blev ingen sömn för mig där heller. Kunde bara inte.
Vid halv 8 vakna fröken och fick mat. Så visst har hon sovit duktigt inatt.
Men inte morsan! Sen sov vi, jag till halv tio och  fröken fräs till 10.
11 skulle vi va på BVC.

Mamma/Mormor nästa stopp. Hämta henne och upp till BVC.
Där var det läkar kontroll. Det gick jättebra hon växer som hon ska.
Nu är hon 58 lång och väger 5025g. Stora damen.
Efter det var klart for vi till Toria och handla lite.
Leksaksaffären fick också besök, men då för att kolla om
åkpåsen kommit som jag beställt för 3 förbannade veckor sen.
Men inte. Fan!
Och sen hem till Mor/Mormor och moster.
Mat och kaffe...

Väl hemma blev det mat för Fröken Fanny.
Trodde hon skulle somna eftesom hon inte sovit bra
sen morgonen. Men icke. Lite gnöl och lite trött.
Och efter många om och men och som beställt
somna hon vid 4 så att ja han laga mat(knappt).
Linus kom hem och vi han få i oss maten med nöd och näppe.
Fröken kan inte sova(igen). Mer mat åt henne och ny blöja.
Sen börja härligheten. GALLSKRIK.
Stackare, övertrött.
Men nu är hon lugn igen och kanske får ro att sova.
Har nog varit för mycket idag helt enkelt.

Vaddå konstig dag tänkte ni, men det har de varit.
Vägen från mamma till BVC blev jag förbannad.
Av att folk inte kan dessa jävla trafikregler.
Ska ja följa dem ska alla följa dem.
Jag kommer på huvudled som fortsätter åt höger.
Jag ska däråt och en mötande bil kommer och svänger vänster
rakt framför min bil, Tvärnit och vansinnig Ida.
Inte nog med de, nrä jag ska ner för backen från sjukhuset
genar en jävla kärring in på hela min halva av vägen, tvärnit.
VANSINNIG.
När vi kommer till Toria och jag ska parkera.
Väljer ett lugnt ställe med tre lediga platser brevid varann.
Väljer mitten, hamnar snett och ska precis till att backa och ställa rätt..
Då kommer några förbannade kärringar prejjar på och ska bestämt stå
intill mig när jag håller på att dola. Backarbak och då slänger första kärringen upp bil
dörren, stänger den inte utan stälelr sig mitt framför bilen och bara står.
Jag väntar tål modigt. Nästa kärring kommer och slänger upp nästa bil dörr och
stirrar ilsket på mig...
VANSINNIG IGEN. Backar snabbt och tar en annan.
Inne på Ica har dessa högfärdiga kärringarna snott båda bebiskundvagnarna
och en var okej men andra ungen var så stor att den kunde sitta.
Mamma frågar lite försiktigt om jag orkar bära Fanny.
Jag gapar högt och tydligt att - DET ÄR FAKTISKT INGE JOBBIGT ATT
BÄRA EN BEBIS. DET GÅR HUR BRA SOM HELST.
Så att kärringarna hörde.
GAH! Jag blir så trött på (vissa)människor ibland.
Ja inte nog med de så efter att varit het på gröten så
varje gång jag skulle stänga av bilen idag efter varje insident
så gjorde jag som så att dra åt handbromsen och så sen släppa koplingen och få
kärringstopp. Snacka om att vara vilsen och trött i huvudet. haha

Japp Linus fick ett skit konstigt samtal också där av rubriken.
Dolt nummer ringer;
Linus - Hallå??!
Någon - Gräst är inte grönare på andra sidan
Linus -VA???
Någon -*Klick*

Skitskumt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela