Ida Henriksson

Inga ord kan bli för stora, vad har jag att förlora.

Publicerad 2009-07-03 14:44:36 i Allmänt,

Det värsta som finns är att grubbla förmycket.
Jag grubblar för mycket allt för ofta.
Nu när man verkligen är ledig och ensam för det mesta
hinns grubbel med i flera omgångar.
Jag är ensam en hel del nu eftersom L jobbar och
på kvällar fixar med bilen som han ska tävla med på Gotland.
Den ena minuten är det skönt och den andra är de outhärdigt.

Idag skulle jag till vårdcentralen och få något mot allergin
eftersom de receptfria medicinerna inte bör tas av gravida.
Och tid fick jag. Mor var med som tur var. För efter 40 minuter och inte
en läkare hade kallat in mig så far mamma iväg och undrar vad som pågår.
De påstår att läkaren hade gett mig en telefontid och hade provat ringt mig.
Pyttsan ingen hade ringt. Men tabletterna skulle bara vara att hämta ut på apoteket.
Vi far dit. Men där finns inga allergimediciner. Mamma och jag rasande!
Vi far hem efter den lappen om kallelse och där står det att ja ska vara på
sjukhuset och att ja har telefontid. En luddig lapp. Mamma och jag far till sjukan
igen och frågar va de menar egentligen och varför de inte finns tabletter.
Blir in kallade till doktorn och hon säger att hon ringt. Jag kollar så att telefonnummret stämmer och
det gör det. Jag visade min mobil och att de är ingen som ringt.
Kunde hon bara inte erkänna att hon inte gjort de, ringt?!?!
Jävla sätt. OCh hon hade visst skickat recept till apoteket men
efter en kolla insåg hon att de hade hon inte gjort.
Jävla idiot. Jag ska aldrig mer gå till vårdcentralen ALDRIG.
Förra året blev jag felbedömnd när ja var sjuk och hamna på akuten några timmar senare.
Och nu får man varken träffa läkaren eller få mediciner. Helt otroligt.
Jag är så arg. Jävla sjukvård!

Men nu har jag avreagerat mig lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela