Ida Henriksson

X-mas Gifts.

Publicerad 2009-12-14 11:37:54 i Allmänt,

Ja de är några klappar kvar att fixa.
Och igår låg jag och lura på rimm.
Har aldrig haft rimm förut på julklappar men Tant Anneli
har varit väldigt flitig genom åren. Och det vara alltid lika spännade
att läsa dem och fundera och klura.
Jag rimmade i skallen så jag kunde inte somna. När jag försökte räkna får
började jag rimma igen...
Vad rimmar på får? År, Sår, Tår, Lår, Mår, Bår...
Och så höll det på. Två gånger väckte jag Linus tyst frustande av fnissattackerna.
Och så låg vi där och skratta, men det är en tuff match att hålla flabbet på låg nivå
när man har en lite bebis som har sin skönhetssömn jämt brevid.

I förrgår införde även jag och Linus att Fröken Fanny enbart ska sova i spjälsängen
på nätterna, och inte i vagnen. För jag längtar inte efter den dagen liggdelen är för liten
och vi inte kan dra henen över trösklar så att hon somnar.
Nej!!! Och det har gått bra. Hon får inte heller sova i soffan på dagen utan hon ska
ligga i sin säng. Så hon får vila i lugn och ro. Och nu ligger hon där. Hon är sååå duktig.
Lite svårt hade hona tt somna igår, men hon var så övertrött.
Men annars har hon sovit där sen vi börja, hela nätterna och vilat där på dagarna.
Känner mig stolt över mig och Linus att vi ordnat det så.

By the way, Är ni klara med alla julklapps inköp?

Kommentarer

Postat av: Pernilla Henriksson

Publicerad 2009-12-14 20:21:20

Tänk om man kunde rimma det skulle vara kul att få ett paket med rim på så man fick sitta och fundera på vad kalppen innehåller:)

Nej vi är inte klara med julklapparna, blir som vanligt klart i sista minuten.:)

Hoppas att allt är bra med er och lilla Fanny.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela