Ida Henriksson

Lusse lelle, lusse lelle, elva nätter före jul

Publicerad 2009-12-13 20:21:05 i Allmänt,

Elva dagar kvar så snart är det jul(igen).

Har käkat lussebullar och kaffe till frukost och myst
och det har varit en riktigt bra dag.
Linus jag och Fanny tog en uppfriskande promenad i solen och kylan.
Sen ville Fanny sova en sväng innan vi skulle åka och hälsa på mormor,
morfar och moster.
Det blev mys där och Fanny beundrade kristallkronan i taket och somnade
helt utmattad av allt glittrande ljus i från den.
Hon studerade även deras tända brasa i öppnaspisen med morfar.

Väl hemma var hon utmattad och somnade till reprisen av Lucia från morgonen.
Sov länge och väl men vakna för en puppskvätt nu vill hon inte riktigt sova.
Linus försöker övertala henne att det är bäst så och att Solstorm som vi ska
se inte är något för så små flickor. Men Fanny protesterar!!!

Nästa år kanske man ska lussa med Fanny första gången. Såå mysigt.
Hoppas hon får lockar precis som sin fader och att de fortsätter att vara mörkt. (håret alltså!)
Så söt hon kommer bli. För enligt mig ska Lucior vara mörk håriga!!!
Det håller jag hårt vid och kommer alltid göra!!!!
Fanny kommer bli universums finaste lussebrud hon :) :)


Kommentarer

Postat av: Lill strumpa

Publicerad 2009-12-14 07:33:33

Trots att jag erhåller den blonda färgen i mitt hårsvall tycker jag också att lucior ska vara mörkhåriga :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela