Ida Henriksson

Julshoppning aka Hell

Publicerad 2009-12-06 19:50:58 i Allmänt,

Igår var vi första gången till Karlstad sen förlossningen.
Och för första gången med Fanny.
Och det häll regnade när vi kom ner.
Vi for in i nästan första bästa affär, lagerhaus.
Folk var det första man såg.
Vi tröttnade på stan rätt snabbt. För mycket folk som
shoppade och sökte skydd för regnet.

Efter knappa timmen i stan så for vi i stället till bergvik.
Kände paniken steg, hur dumma var vi egentligen att åka ner
en lördag, EN LÖRDAG?
Det är också snart jul och det var hemskt.
Det var värre än värst på bergvik.
Jag trodde jag skulle dö, tanken slog mig snabbt
att var i helvete ska jag kunna amma i fred?
På en snuskig toalett eller?
Det löste sig. Ammade innan vi gick in och sen efteråt.

Men det gick bättre än väntat, Fanny sov mesta dels.
Men blev buren en stund och var hel nöjd.
Hon fick två hela dressar i leopard en grå och en brun.
Och fick även en grön mumin pyjamas, ett par uggs
och vita strumpbyxor. Nöjd!

Jag köpte en alldaglig klänning två par leggings och såklart
ett nitskärp. Också nöjd med saknar verkligen ett par riktiga vinterskor.
Vi åkte hem helt utmattade allihop.
Sen fick vi besök av Linus fastrar som ville träffa Fanny.
Och tydligen blev det bara för mycket för fröken hon somnade
inte förns två tiden på natten. Och gnölig och ledsen var hon hela kvällen.
Stackars gumman min var utsliten.
Så idag blev det illa lugnt.

En sak vi vet vi alla fall. Alldrig åka på shopping en helg i december.
Never ever. It's Hell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela