Ida Henriksson

Fire away!

Publicerad 2009-08-12 14:30:50 i Allmänt,

Solen lyser och jag sitter inne och murkar mig.
Jag ska ta och plocka i grejerna som inhandlades igår.
Jag och Moder Jord var på en tripp till Karlstad.
Det var så skönt att göra något bara hon och jag.

Först blev det en repa i stan. Blev inte så mycekt inhandlat där.
Och tur var väl de för min del. För sen blev ja en aning shopping galen
inne på ikea. I starten så fanns de inte mycket i min vagn. Men
sen då tog min onda sida över och vagnen fylldes i ett naffs.
Visst jag hade en lista som skulle plockas ihop med där i mellan
smet små saker ner, som inte var så dyrt(?)!
De är de jävlarna som ställer till det. En slickipott för 9 spänn
eller hyllor till extra pris 59 kr. Sen är det kört.

Men jag tog mig ut på egen hand och med en lättare plånbok
och tung vagn. Jag är lite stolt men har mycket pengaångest.
Men oj va mycket fin de blev.
Nu skulle jag vilja ha spjälsängen här så jag kan fixa och bädda.
MYSIGT.

När vi satt oss i bilen så kände jag att john blund gärna hade
kastat lite grus i ögonen. Men jag höll ut. Det bar i väg en sväg till babyproffsen.
Men sen hem. Och där fick jag mat, och jag svär att jag somna i mitten av en tugga.
Sen tog jag en powernap när Linus duscha. Sen åkte vi igen.
Min fader fyllde nämligen år och skulle firas lite på kvällskvisten.

När vi kom hem blev det i stort sett sängen bums.
Sliten värre.
Men Tack älskade moder för en fin fin dag i karlstad <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela