Ida Henriksson

För ingen människa på jorden kan bestämma över ditt liv

Publicerad 2008-10-09 14:01:48 i Allmänt,

Vi sjunger
Hum hum från humlegården
det är så det är mellan blad och gräs
Hum hum från humlegården i skuggan under ett träd.

Jag försöker få allt i kartonger.
Endel åker rakt ner i soppåsar.
Tänk så mycket bilder jag slängt. Endel gjorde ont att göra sisg av med.
Men va fan ska ja ha dem till. Jag sparar bara det allra bästa.
Garderoberna börjar bli tomma. Min stoooora vita hylla står och gapar tomt åt mig.
Tänk det är snart endast två futtiga veckor tills Jag, Ida Henriksson kommer
en gång för alla flytta hemifrån.
Mina första tre år hemifrån gills inte riktigt.
MEn visst man fick handla, laga mat och städa helt själv.
Och det började redan när jag var 16.
Det var skönt att mellan landa och komma hem.
Men nu springer rastlösa myror i kroppen, eller det kanske
heter vuxen myror. I'm ready. Nu jävlar.

Det stora problemet nu är allt smått och gott som gömmer sig i vinklar och vrår.
Saker som kanske varit med i detta rum i snart 10 år.
Jag ska hitta er och ni kan inte smita med. Ni ska förintas.
Fan va saker man har, man blir rent panikslagen när man hittar saker som
legat och skräpat i år och dar.

Dags att ta tjuren vid hornen igen!
KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela