Ida Henriksson

Jag har frihet i blicken precis som du

Publicerad 2008-05-27 20:31:51 i Allmänt,

Brandutbildning, det är det enda jag varit på och gjort.
Har nämligen varit ledig. Rätt skönt, har en hel del att tänka på.
Vad ska man säga? På vilket sätt ska man uttala sig?
Hur ska jag förklara så att det låter bra?
Det löser sig nog!

Det är snart Juni, och jag tycker det går alldeles för fort.
Jag hinner liksom inte med att leva.
Jag saknar på ett sätt skolan, när man alltid var garanterat ledig på helger
och kunde vara fri, och sätta sig ner och måla natten lång, eller gå ut och festa.
Det enda bekymmret var ju pengar då. Och nu existerar inte det problemet hos mig.
Det är ibland trist att man inte kan äta kakan och ändå ha den kvar.

Min frihet är nu Linus. När jag är med honom lever jag.
Annars utan honom går jag som en zombie och timmarna bara försvinner,
man tillåter dem att försvinna. Med Linus håller jag hårt i dem. Vill inte förlora en minut,
inte en enda sekund.

Jag suger i mig all tid jag får med dig, Linus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela