Ida Henriksson

Äntligen Måndag?

Publicerad 2008-06-16 23:53:18 i Allmänt,

Kling-klinge-klong hör klockans sång
Kvart över fem med morronfjång
Skuttar upp ur sängen som en möbelfjäder
Vintermånader i vinterväder
Dansar ut i köket i fyra plus
Almanackan får sig en morronpuss
Skottar i mig Yoggi å havrefras
Nu e de spontankalas!

För nu e de äntligen måndag, äntligen
Å livet börjar på nytt igen...


... nej detta stämmer inte!!!!

Visst de har varit en helt okej måndag. Allt har gått finfint på jobbet.
Men måndag är inte direkt något att hurra för.
Borde väl sova vid denna tiden. Men orka.
Jag ska jobba imorn. 10-18
Jaja de går väl :) Mer pengar åt mig.
Min hjärna känns som om den slagit lite slint. Och jag rycker på
axlarna över att jag inte borde spendera mina pengar som fan,
eller att jag kommer jobba som en slav i sommar,
att jag håller på att jobba ett niodagars pass, som nu mera är 8 dar.
Men jag rycker på axlarna och varndrar vidare.

Så var det inte förra veckan. Då man grät sig tillsömns två nätter igen,
och var trött och däckade i soffan klockan tre på dan efter jobbet.
Jag led och jag mådde pyton.
Men tack gode gud, du är på min sida. Vill mig väl.
Jag mår bra igen, så gott som.
Lyssnar på bra låtar från Linus skiva och dricker en norrlands guld,
som jag köpte på festen på granevik och smuggla med ut ..
varför vet jag inte??? varför jag inte drack den, ja de kan man fråga sig?

På fredag ska jag till karlstad. Jag och Linus. Jag ska till ungdomsmotagningen.
För här uppe i helvetes torsby är de tamejfan omöjligt att få tid där.
Nej så man ska väl få ett gäng med nya p-piller och visa hela härligheten. Haha
nej nu bli de väl lite väääl...
Ialla´ fall så ska jag shoppa också. Yeaaah
Det kliar i mina fingrar, jag måste handla... köpa,köpa, kööööpa
Och hinner jag imorn ska jag sy upp en klänning som jag köpt från ellos
tyckte den var alldeles fööör lång. Måste skicka tillbaka de andra kläderna också.
(vad jag är skriv glaa' då)

Men nu ska jag runda av med en vers..

För nu e de äntligen måndag, äntligen
Å livet börjar på nytt igen
Veckan e kommen, en helg e försvunnen
Alla plockar fram den glada munnen
Man tjoar å man klappar som en negerkör
Hela bussen sjunger vår busschaufför
Äntligen måndag, äntligen å livet blir kul igen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela