Ida Henriksson

Min lediga helg

Publicerad 2008-01-04 21:53:28 i Allmänt,

Min lediga hel på det nya året. Har nu fått fast varannan helg, jämna veckor alltså.
Skönt med fast, och att ja med gott samvete kan vara ledig varannan helg.

Jobbade mellan halv elva och kvart över sju idag. Frukten och charken delade min dag.
Rätt okej faktiskt. Men idag känns det som om ja inte ens varit på arbetet.
Jag är i min egna värld. Har mycket tankar och funderingar över saker och ting.
det styr mina dagar och nätter. Hade maraton-sovning igår /inatt.
Somna klockan sju och vakna igen när klockan ringde åtta i morsen. Är detta hälsosammt?
Det kan man fråga sig. Men allt funderande blir ja trött av.
Är det meningen att man inte ska fixa att hålla löften, saker och ting.
Nej för det misslyckas varje gång jag tar nya tag.
Det är svårt att motstå att bryta saker. Det är svårt att stå ut med känslan när du förlorat.
Aa det är mycket just nu.
Humöret stiger och sjunker värre än vad termometerna har gjort de senaste veckorna.
Ja värre än allt.
Sa till (L) att ja ville vara ensam denna helg. Jag är lite av en ensam varg.
Men som ibland söker närhet men bara när det vill sig till.
Just nu vill jaga bara vara mig själv, min egen och bestämma vad min dag
ska tillföra och se ut.
Jag för inte med så mycket, precis som ikväll. Jag scannar in målade bilder i datorn.
Suckar lite över att scannern är för lite och får inte med hela A3 bilder.
Men det gör inte så mycket. INte just nu ialla fall.

Jag ska bara vara ensam och sköta mig själv, på det nya året, min lediga helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela