Ida Henriksson

Sjuk, kär och andra äventyr

Publicerad 2008-04-21 17:28:07 i Allmänt,

Går på pencillin igen. Av anledningen av att ja fått njurbäckeninflammation.
Inte så rockigt alls. Var till vårdcentralen förra onsdan då jag vakna med djävulskvärk
i min högrasida. Hade visst kännt av det redan lördan innan men tog ingen direkt notis om de mer
än att käka värktablett. Men de kom tillbaka. De bedömmer att de är gallan och får då en tid
för ultraljud på fredan. Åker hem me mor och käkar sen lägger jag mig och sover. Vid 5 tiden vakanr jag
och fryser och särtan är värre än värst.
Kontaktar min moder som då jobbar kväll. Jag skulle ta tempen och vänta på att pappa
kom hem så han kunde skjutsa mig till akuten. Efter en halvtimme är jag där.
Febern steg från 38.2 till 39.4 på korttid. och mina värden hade fördubblats sen ja tidigare va in.
De säger att det är njurbäckeninflammation och inget fel på gallan.
Japp så man ahr legat hemma och avrit eländig sömnlös och full proppad av smärtstillande.
Men nu är ja bättre, Känner mig en aning sliten efter detta och lite smärta finns kvar.
Men ska tillbaka till jobbet imorgon.

Helgen som jag egentligen skulle jobbat blev underbar även om ja var sjuk.
Freda vakna ja tjugo i fem efter en sömnlösnatt, jag lät Linus fortsätta drömma och snusa på kudden,
medan jag själv satt ch kolla på film. Jag  var super pigg. Jag fortsod att nån galet hade de blivit.
Men antagligen var de värken som höll mig vaken.
Men sen blev det en sväng till sunne. Solen sken och jag kände mig hur frisk som helst!
(Skenet bedrar) Skulle ta en tur upp på tossebergsklätten men stöter på en hund som ser lite vilse ut.
Plockar upp han och åker runt och frågar vems de är. Och tillslut får vi honom till rätt ställe.
De blev senare en raggar runda i torsby och sen mys på kvällen. Då smärtan krypit fram tillbaka.

Lördag blev lugn som tusan Trött som ett as antgaligen för att ja var så pigg dagen innan.
Söndan blev också lugn med lite frukost ute i solen, lunch hemma hos mamma.
Linus lärde mig byta däck på en bil och hade lite undervisning om motorn. Haha

Sen hände inte mycket mer.
Så nu ska ja försöka få håret färgat. Och sen vänta på att gullet slutar så ja kan få
prata lite med honom. :)

KRAM

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2008-04-22 12:25:40

aj aj, det lät inte roligt det där.. =/ hoppas det går över snart!

vore kul att träffa dig snart, var ju alldeles för längesen nu.. =( Puss!

Postat av: Kitty den allsmäktige

Publicerad 2008-04-23 16:41:52

Min stackar lilla sjukling ;D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela