Ida Henriksson

Non, Je Ne Regrette Rien

Publicerad 2007-10-06 23:23:56 i Allmänt,

När jag gick på högstadiet läste jag franska som mitt andra språk.
Då fick vi höra en stor fransk artist, Edith Piaf.
Hon fastna både på hjärna och i hjärta. Hon har underbar röst, och låtarna är underbara.
Den första låten jag hörde var La Vie en Rose. Jag var fast. Vi fick försöka översätta låten till svenska.
Sen var det låten Rien, de rien och det är min favorit.

Varför jag tar upp detta är att jag äntligen har fått se filmen om Edith.
Åh den var bra, tragisk men åh så bra!
Även om jag inte alltid förstår vad hon sjunger,
känns det liksom i kroppen
vad det handlar om.
Lite förstår jag, den lilla franskan jag lärde mig på högstadiet sitter i.



image37



Non, Rien De Rien, Non, Je Ne Regrette Rien
Ni Le Bien Qu`on M`a Fait, Ni Le Mal
Tout Ca M`est Bien Egal
Non, Rien De Rien, Non, Je Ne Regrette Rien
C`est Paye, Balaye, Oublie, Je Me Fous Du Passe


Avec Mes Souvenirs J`ai Allume Le Feu
Mes Shagrins, Mes Plaisirs,
Je N`ai Plus Besoin D`eux
Balaye Les Amours Avec Leurs Tremolos
Balaye Pour Toujours
Je Reparas A Zero


Non, Rien De Rien, Non, Je Ne Regrette Rien
Ni Le Bien Qu`on M`a Fait, Ni Le Mal
Tout Ca M`est Bien Egal
Non, Rien De Rien, Non, Je Ne Regrette Rien
Car Ma Vie, Car Me Joies
Aujourd`hui Ca Commence Avec Toi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela