Ida Henriksson

Surmulen Ida- Sur mulen dag

Publicerad 2007-05-29 20:01:43 i Allmänt,

Grått och mulet. Trött och sliten. Regnar det? Ingen aning och vem bryr sig?! Nej just nu bryr jag mig inte om det regnar eller om solen skiner. Vill bara bli lite piggare och att sista skolveckan ska vara här. Skolan känns som om den vore fullständigt onödig just nu. De kunde skuffat ihop de få dagarna som finns kvar så hade man fått slutat lite tidigare iaf. Usch trött på att åka tåg, trött på att dra skojgrejjer eller att ens åka ner för en jävla fika för att vi inte behöver någon avnlig lektion mer. ONÖDIGT.
Väntar på att en tvätt ska bli klar, och förhoppningsvis ska det hinna torka tills i morgon.
Ett evigt jobbigt surrande på den där maskin.
-Du borde vara klar nu, Hallå!
Förutom maskinens surrande är det tyst, kanske några fötter som trampar om kring i taket som är övervåningens golv. fötterna tillhör väl någon i denna familj. Kan kanske urskilja vem det är? Ibland går det, speciellt när syster yster är sur. Hon låter som en arme, eller en hel tomtearme som marie skulle sagt. Eller en hjord av elefanter som just råkat gå vilse i just detta hus! Usch vad mycket stavfel jag gör just nu. Orka rätta, eller jo för det gör mig annars irriterad. Det som mest irriterar mig nu är att jag måste åka till karlstad på min lediga dag för att besöka min terapeut och även sista provningen för balklänningen. Suck tröttsamt tröttsamt. Had önskat att min kära pojkvän inte skulle bli sjuk just nu så han kunde gjort mig sällskap under dagen, eftersom det går fruktansvärt dåligt med tåg ner över utan byten och vänte tider mellan 9 och 12 typ så kunde jag sluppit vara ensam. Sluppit sitta och stirra på tv i min lägenhet för att tiden ska gå så ja kan göra saker så tätt inpå varandra så jag slipper ALLA DESSA VÄNTETIDER. Ja jag är lite surmulen idag. Men det är en sur mulen dag!

Åh. Trött jag är. Inte trött bara som att vilja sova utan trött på att allt ska vara så utdraget. Skolan tar goooooood tid på sig att sluta just nu. Hellre lektioner in i de sista än att gå som ett spöke och fika i varje klassrum, tittandes på klockan och frågandes - HALLÅ NÄR FÅR MAN GÅ?
Centrifugen är i gång, snart klart (snart klart!eller?) Ja, nej, jo, aksnke, jo nu. Hänga tvätt, usch vad jobbigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela