Ida Henriksson

Sol-lördag-första Kolsnäs

Publicerad 2007-05-26 11:36:39 i Allmänt,

Bär snart av ot kära lilla sunne. Solen skiner. Jag är på gott humör. Jag vaknade av pappas trampande med gräsklipparen utanför mitt fönster. Jag blev inte förbannad alls som jag brukar bli när jag väcks av oväsen. NEJ! Jag kände mig lite upprymd, pirr-i-magen känslan som att yes nu. nu snart är skolan slut, det är sommar, och det är en fin dag! JA! Upp ur sängen. I köket var de städ dags för moderkakan, skrämde henne rätt rejält. Hon höll på att trilla ut ur fönstret. Kul. Jag har liksom väldigt dålig humör och humor på morgonen, men idag va de bra.
Har tagit en dusch, vilket inte var lika skönt som vanligt, but, who cares? Dunka dunka dunka, Go away from my window, Leave at your own chosen speed...dunka dunka dunka... Jag är på gott humörrr. Hör ni det. Jag har väl sovit tillräckligt antar jag. Somnade klockan cirkus 8 i går kväll, och sov mig fram till 9-10 i morse. Välbehövligt.

Dagen i grå var väl mindre lyckad. Gör sov mig, vaknade 5 över 6, PANIK, Tåget går 6:25. Ida i vild panik rusar runt letar upp kläder och det viktigaste, Kastar sig ut ur dörren och upp mot station. Väl på tåget pustar jag ut. 2 min innan tåget går inserjag att jag har inga pengar i plånboken och busskortet har jag glömt. Det brister, panik, ut ur tåget, ringa mamma, Skriker de går åt helvete allt idag. Jag får gå hem stor tjutandes, trött vilsen och förbannat stressad. Ska ha sista provet i filmkunskap. Kanske är det de enda teoretiska ämnet jag har chans till vg.
Hysterisk klmpar ja in hemma hos mor och far igen. Pappa sägfer att han åker till karlstad tidigare ändå för att jag ska kunna komma till skolan. Pju!

När jag i lugn och ro sminkar mig, plockar i hop de jag glömde EX: SNUSDOSAN. usch vilken mardröm om jag glömde den. Iväg bar de. Och i karlstad var jag 20 minuter innan vi börja. glömde då min mobil i farsans bil. Panik igen men jag fick klara mig i genom första lektion. Provet gick bra, med nästan utan pluggning. KOnstigt så var de sist också. Ja hoppas de går bra. Nej nu hinner jag inte fortsätta att predika om min dag som ett nervvrak!

Ha en solig och underbar dag mina vänner! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela