Ida Henriksson

regn tunga skyar. tunga andetag.

Publicerad 2007-05-24 22:47:57 i Allmänt,

Regnet bara häller ner. Med kanske någon minuts uppehåll. Världen är grå, dyster och kall.  Längtar till värme.
Något tryggt. Längtar söker, jag måste hitta det jag söker. det jag trånar efter. I drömmar är jag nära men jag är blind och ser inte min trygghet. Någon gång hittar jag den, det dig? Det vet jag. Långt inne i mig vet jag egentligen vad, vem det är. Nog om det.

Jag ljög idag för mig själv och andra, jag försov mig egenltigen inte. Jag orka inte. Tillviss del försov jag mig. jag hade hunnit med tåget. men ja orka bara inte upp. tröttsamt att vara i skolan och tröttsamt att vara i torsby. det är problem över allt. min enda tillflykts ort är sunne just nu. men inte ens där kan man slippa förnedrelse, utfrysning, tårar, tystnad(vilket är den värsta sortens våld mot en människa).

Borde ligga med näsan i anteckningar och plugga. men det ser ut som det är förjäves. Jag har inte börjat i tid. Det  förbannar mig. Jag är för trött, Jag bara flyr, och håller på att fly från verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela