Ida Henriksson

upp som en sol och ner som en pannkaka?

Publicerad 2007-03-29 19:12:53 i Allmänt,

Trött som en annan döing. Ingen rast ingen ro. Skolan tar musten ur mig. Men jag börjar se ljuset. Läxhögen minskar. Men tysta förbannelser öser jag över Lärare och elever.

Vet man verkligen vem som är ens riktiga vän? Nej. Jag har insett de för längesen. Men ett tag så trodde jag att folk skulle växa upp. Men icke. Jag drar mig för att vara snäll och schysst mer. Djävulen har knuffat ner ängeln från andra axeln. Inge mer mr nice guy. Här ska slåss med både näbbar och klor. Jag lägger mig inte mer. Jag ska stå stolt på studenten och skina. Om jag så ska stå där själv bland andra. Ingen ska förstöra mina sista veckor jag har kvar i hålan. När skolan är dimmig mörk och trist så tänker jag på fina minnen; cadillac,öl och härligt folk. Skratt, prat och rock n roll. Snus, sol och latadagar. Grillning, pojkvän och solbrända magar? :)
Vore inte fel me sommarlov, även om man ska jobba. Nu får man ju STÅLAR för slit och släp. Yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela