Ida Henriksson

Man glömmer att man trivs med livet ibland

Publicerad 2007-06-19 15:43:15 i Allmänt,

"Man glömmer att man trivs med livet ibland
När vi flydde från sanning, tid och besvär
för att ta måsten i andra hand"


Studenten är över, balen är över, ja hela denna hysterin med fester, släkt och andra oväntade gäster.
Sitter nu här min första veckan i frihet. Men den känns lite otrygg,
men jag vet jag har växt inombords, och insett saker som jag inte gjort
om inte allt detta hänt. Ska jag följa mitt hjärta?
Är de som dom säger i Tsatsiki.
- när hjärtat säger till, får huvudet säga vad det vill. Är det så?
För mig handlar det inte direkt om kärlek utan för mitt egna bästa.
Jag har insett lite mer vad jag behöver och vad jag ska göra.
Låter tankarna föda på, Man undrar vad som lurar bakom nästa hörn.
Vilken väg ska jag gå, kommer någon ogilla mina ideer och tankar, Min vilja?
Kommer folk vända mig ryggen, kommer jag leva som en kung efter mitt beslut?
Friheten lockar, men den hotar lite. Det är svårt att göra det rätta beslutet
även om man vet att det kan leda till ett godare liv.hur ska jag göra? 
"de kallas tvivel" Jag vill stärka mig själv. Så låt dig stärka mig! Vara min vän!?
Läs:Kan vi inte va de då?
Mina första två dagar på mitt 1:a jobb för i sommar har gått bättre än väntat.
Nöjd de är vad jag är. Imorn gör jag min tredje dag på Ica Toria.
Snart börjar man även på Gröna rummet, och det ska bli kul.
Låt mig bara må bra av detta så är jag nöjd.
Livskvalitet för mig är när jag får en dag utan ångest och stress.
Nu på senare tid har jag fått skrattat och lett som inget annat förr.
Jag fick min glimt i ögat tillbaka.
Jag har lett när jag fallit in i sömn, jag har lett när jag vaknat och kännt mig hel och stark.
Låt mig bara få känna så...
...lite oftare!

"Låt sommaren visa hur jag ska leva mitt liv igen"
image29

Kommentarer

Postat av: Hanny

Publicerad 2007-06-21 18:09:15

det är du värd, att känna dig hel och stark.. försök fortsätt så.. det låter ju som det ska tycker jag!

Postat av: Lisa

Publicerad 2007-06-22 00:06:20

åååh, jag tog ju en jättefin bild på dig på studenten. Påminn mig någon dag så ska du få den :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela