Ida Henriksson

Don't be cruel

Publicerad 2007-06-06 15:07:54 i Allmänt,

"I dont want no other love,
Baby its just you Im thinking of"

Flyr undan solen en liten stund. Svetten dryper av en när man bara tar några steg ut på trappen. Varmt är det. 30 grader i skuggan. Det är olidligt. Visst njuter jag av vädret, men de är skönast mot kvällen när det blir svalare och fortfarande varmt ute sent på natten. Underbart. Syrran ligger och steker sin kropp, vilket man får pausa och avbryta lite då och då för att inte försvinna bort. Låg en halvtimma sen blev de törsten som skrek. Det känns som jag redan ahr tagit sommar lov. Är ledig hela resten av veckan sen är studenten som gäller nästa. Bal också. Det är allt på en gång! Linus drar till Mellerud snart. Kommer sakna honom så mycket. Min lilla pärla. För min del är det lugn denna vecka. Sola lite och mysa och pyssla, sova och drömma, längta och frukta, drömma lite mer.
Världen lyser ljusgrönt, av knoppar som nästan nyligen slagit ut, våren kom aldrig som den skulle gjort det var sommaren som inte hade tid att vänta. Men det gör inget, man blir lite gladare när solen lyser och det är så varmt att man nästan smälter bort. Kanske inte glad jämt men visst trivs man bäst med sommaren. Slippa det oändliga mörkret på vintern, kyla och snöblask. Nej usch tack och lov nu är sommaren här!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela