Ida Henriksson

Karlavagnen

Publicerad 2007-04-14 00:56:29 i Allmänt,

Har suttit och lyssnat på karlavagnen mellan symaskinenstystnad. Ja Jag har äntligen tagit tag i mitt projektarbete som ja hade lagt på hylla. Jag syr lite i panik. Men ja eftre byte av symaskin och trassel med trådar och svordomar har jag fått ihop en skit snygg väska. tema? ja de är lite elvis och raggar stuk. haha snygg serrni!
Nöjd som bara den. har nu börjat på en ny, som ska ha temat sport/träning/osv. Har lite dåligt med ideer nmen det ska nog gå bra. Annars är det ju bara att hoppa till något annan väska så länge.
Inatt i karlavagnen har man haft temat Humor. Ja hm. Ringer verkligen in konstiga männsikor med hur knepig syn på humor som helst. Oj oj oj. Tycker nstan synd om dem. Men andra har riktig rolig humor.

Förövrigt idag så kom Linus hit en sväng innan han skulle dra i väg till Söderhamn på jobb. Jag tror det var dit han skulle. Men i alla fall så blev det en sväng till biblioteket. Det är väl en underbar plats ibland, nej jämt. Lånade tre böcker att läsa plus två böcker om John Bauer. Åh han är en... var en underbart duktig tecknare/illustratör/konstnär. Tänkte nämligen se till att jag kan änvända honom i ett svenska arbete om- ismer. Ville först ta Salvador Dalí och surrelalismen men jag vet inte hm. Ja så sen satt jag och linus ute i solen och läste en stund. Underbara väder.
Och lika fint skulle det väl bli resten av helgen också. Hoppas att meterologerna har rätt!

På tal om ismer.. Jag, morsan och Linus skulle åka till Oleby och hämta ett par arbeteskor till Linus då vi åker förbi ett enromt fult(som jag säjlv tycker är störande gult).. jag klämmer ur mig för miljonte gången att åååh va det dära huset är fuuult!
Linus säger -Kubism.
Mamma garvar. Jag svarar men du det är funkonalsim(funkis hus)
Mamma garvar fortfarande. Linus- Jamen det ser ju ut som en kub.
Åh tänker jag. Usch han kan vara så knäpp ibland. men visst har han rätt. Det ser ut som en stor gul ful kub.
Blir lite stolt över vad jag kan om ismer och konst och alla den dära skiten man måste lära sig när man går Bild och formgivning. Visst ni kanske inte tycker detta alls lät kul. Men man kanske bara var tvungen att höra det.

(värst vad jag hade mycket på hjärtat då!)

Klockan är 1 på natten nu. Jag är inte alls trött. Vill sy mer. Men måste ha fler ideer. Äsch ja kanske kan hitta på någe annat. Hm Tänk tänk täänk. Kanske behöver nanna kudden i alla fall. Det är ju inget speciellt kul att lyssna på radion heller. Spelar usel musik. Och det är konstiga männsikor som ringer in. Och va fan gör pensionärer upp vid denna tid på natten? Och va faan är det för mucisk de önskar egentligen. Usch.
Jga blir så trött. Önska jag hade vinyl 107. Men fan det finns bara i stockholmarnas radios. Suck De som säger sig själv vara stortstadsmäsnniskor och moderna och allat va de är. Ja varför ska de lyssna på 60-tals musik?
Låt oss så kallade bonnläppar få höra lite också!!!

Nej nu blir det nog kvällen!. Godnatt alla bonnläpper!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Berry

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela